dinsdag 31 juli 2007

Regen, regen, regen.... en veel mooie beestjes

dag 18: zondag 29/07/07

's Morgens opgestaan met het getokkel van de regen op ons tentje. Maar efkens blijven liggen tot het getokkel voorbij was, ons tentje opgeruimd en weer doorgereden. Vandaag een hele lange rit gemaakt tot ongeveer Upper Liard. We hebben heel wat gezien daar. Drie marmotten, een paar arendenvrouwtjes en beer nummer vier. Een mooie zwarte. En jullie wilden een foto van een beer zien? Awel ge krijgt een heel fotoreportage... Daarna hebben we ook nog een uil gezien, dus heb ik heel de avond met 'Hallo meneer de uil' en 'Bolke de beer' in mijne kop gezeten...
's Avonds een tof Duits koppel leren kennen op de camping. Samen een pintje gedronken en een kampvuurke aangestoken om de muggen op afstand te houden.

dag 19: maandag 30/07/07

Dag vrienden van de poezie,

Het wordt tijd om stilaan een gedicht te brengen. Jaja, het getokkel van de Canadese regen op mijn helm heeft blijkbaar de dichter in mij wakker geschud, dus trakteer ik jullie allemaal op mijn prachtige dichtkunsten.

Canada
Ca-nat-a
Alles-nat-a
Nikske-droog-a
Eikeba

Jaja, dankuwel, vrienden... Ik weet het. Het is een knap en vooral diepgaand gedicht...

Dag vrienden...

Buiten heel veel regendruppels op ons scherm hebben we ook nog knappe dingen gezien. Zoals een kudde buffels met babybuffels en al, dan nog een koppel buffels met 2 kalfkes en nog 2 buffels, die alleen op pad waren.
Verder hebben we nog een marmotteke gezien en nog een paar herten, wat elandenkalfkes en een dode eland...

10 opmerkingen:

Anoniem zei

jaja, geef jullie ogen maar de kost. wij doen dat ondertussen met onze maag. Hebben een bezoekje gebracht aan la pipe, met jullie groeten.
nog een berichtje van tove:
r xvhjaieur,m b v vcjftjlozffj mkzh,ltnn m tl mmm µµµµµµµµµµµµµ i,bü#ä_äö'_Äkkzc jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjwanhl gfffffffdddddddddddddddddddddddddddddddddddddd.

Anoniem zei

ja, als die soep niet in de diepvries had gezeten, dan was ze waarschijnlijk van zelf weggelopen van de schimmels en de beesten, ...lekker...

maar nu gaan we lekker pannekoeken eten (Lander is vandaag bij ons komen spelen)...

tot bere-kort
groetjes uit Berendrecht

Anoniem zei

Groetjes vanwege gans team la pipe!

nele zei

hier se daar se,
regen regen regen ...
daar kunnen we over meespreken, maar hier is vandaag eindelijk de zon iets of wa beginnen schijnen
hier op nieuwmoer, niet veel bijzonders
nog geen roddels ontvangen aan de pomp
ale stel het wel
groetjes

Anoniem zei

hej Liesbeth ik vond het gedichtje wel cool,als je nu drie keer per week zo iets schrijft dan kijkt niemand meer naar Wim Helsen,je moet het naruurlijk nog in beeld brengen,of moet ik nog is een filmke maken...

Anoniem zei

Ik ben van hout .

Anoniem zei

Cool gedicht Liesbeth ,....Wie heeft er geholpen ???

Anoniem zei

Niks geen roze,groene,gele of blauwe beestjes gezien met een tvtje in hun buikske en ietske raar op hun hoofd ,....want ik weet nog een goei liedje

Anoniem zei

Beter 1 dode eland op de grond , dan een stuk of 8 in de lucht want dan ist al bijna kerstmis en dan zoude een maand of 4 gemist hebben en altijd terug dazelfde hebben gezien da ge nu al hebt gezien op die 4 maanden en dan zoude nie kunnen afspreken met iedereen waar je mee hebt afgesproken want die zouden dan al ergens anders zijn . Dus alai ,...al goed hee ??!!
Snapt ge ?

Anoniem zei

zeg, hoe zit dat eigenlijk met die foto's? Negen van Alaska, ge ga mij ni wijsmaken dat dat alles is wat ge daarover kunt laten zien he.
Waarschijnlijk de schuld va de computer zeker.
Maak er maar werk van. Ik wil die stoere tante Liesbeth en nonkel Weking nog wel eens zien.