woensdag 25 juli 2007

Ferry-Tales

Dag 12 en 13: 23-24/07/07

De Ferry van Prince Rupert tot Juneau... 35 uur ferryplezier!
Maar eerst ne gelukkige verjaardag wensen aan Sonnhild. We hebben proberen te bellen, maar dat is niet gelukt dus zullen we onze gelukwensen maar digitaal versturen.

Op de ferry in de verte veel water omhoog zien spuiten van de voorbijzwemmende walvissen, maar dichterbij komen wilden ze niet. De dolfijntjes daarentegen wilden hun hun rugvinneke graag aan ons laten zien.
We hebben weer veel volk leren kennen en zijn weer een paar e-mailadressen rijker. Volk van Oekraine, van Israel, van Oostenrijk, van de States en een rockgroepke van Sitka in Alaska. Iedereen stelde daar op z'n gemakske z'n tentje op op het dek van de ferry. Aan gezelligheid was er dus zeker geen gebrek...
Er was ook nog nen ouwe versleten rocker die zei dat hij David Gilmore was. We hebben er een foto van getrokken zodat we het kunnen natrekken op het net, maar ik denk dat het maar zattemanspraat was.

Dag 14: woensdag 25/07/07

Koen: happy birthday to you... (klinkt beter als ik het schrijf, dan als ik het zing he)
Vanmorgen heel vroeg hier in Juneau aangekomen. Al even gaan kijken aan de gletsjer. Mooi, mooi... Ge voelt de kou daar gewoon afkomen als je ervoor staat.
vanavond gaan we hier naar een optreden kijken van da rockgroepke kijken dat we hebben leren kennen. We zijn ze daarnet nog tegen het lijf gelopen en hebben alvast ne cd en ne sticker gekregen. Die sticker plakt nu al op ons motokoffers ergens in de buurt van die van I love Nieuwmoer (nog eens bedankt he Ils). Om 1 uur deze nacht pakken we nog ne ferry richting Skagway en dan zit het erop met de ferry's. Dan kunnen we ons motobanden gaan verslijten.

Veel ferrygroeten,

Liesbeth en Weking

Voor de mensen die interesse hebben in da rockgroepke, hier is de website:

http://www.homeskilletrecords.com/

7 opmerkingen:

nele zei

Heyla hola, da zier super uit he daar. Heb net jullie foto's gekeken.
Hier geen nieuws.
Heb nog geen spectaculaire roddels gehoord maar ik hou jullie op de hoogte he.
Groetjes van aan de pomp.
Nele *

Anoniem zei

Amai,

Keischoon motortripke, walvissen,dolfijnen en nen zatte David Gilmore ,..dju ,ik kom ook! Awel,nu ik nog een tijdje hier ben wil ik gerust dat eten wat Elly teveel kookt komen opeten he .
Iemand moet zn goed hart toch tonen.

alai dan ,
Ils

Anoniem zei

Zwarte Lola zei :

Bij mij aan tafel geen mensen mej sproeten op hun gat.

Anoniem zei

ja zet jullie"TOUR " maar verder, maar aub niet zoals in de ronde van Frankrijk want dan zult gij wel niet aankomen.En langs deze weg wil ik ook Sonnhild ne gelukkige verjaardag wensen.Ik denk die zijn julie achterna gereisd,want hier in Europa zijn ze niet te vinden.Vader

Anoniem zei

Chivo moros,
Zeg straks hebben jullie geen plaats meer op de koffers van al die stikkers en mensen da je keert kennen plak ze dan maar op den buik of zo,wiki heb gisteren nog ne koffie zitte drinke int kot met de piere en wa zitte burten en prutsen doe da goed daar tussen oekrainers en rock bands...
saludos Diet

Anoniem zei

awel, ik zal hier ook eens meedoen aan al die praat...

Wiki en Liesbet, mooi, dat jullie al zoveel leuke dingen hebben beleefd!
Wij hebben het ook 2 weken schitterend warm gehad aan de oostsee! (waar anders, he :-) )

Awel, we zijn dus terug, en nu bedank ik mij dan ook voor de gelukwensen.

Doe het nog heeeeeel goed met de groetjes vanuit berendrecht!!!

Anoniem zei

Hello daar,

Amai,wa een avontuur zeg! Geniet er maar lekker van mar da zal wel lukken hé! Mooie foto's, om jaloers op te zijn zenne. Wij hebbe nog wa bouwstress mar vor de rest alles bon hier in da nieuwmoerse boeregat!

Amuseer jullie nog supper ej!!
Vele groetjes van Danny en Kim xxx