zondag 22 juli 2007

Ferry van Port Hardy tot Prince Rupert

Dag 10: zaterdag 21/07/07

Vandaag was het ferrydag... 15 uur ferryplezier a volente... (ik vind die afkappingstekentjes ni op da toetsenbord)
Vanmorgen om 4 uur opgestaan. We stonden op de standby-lijst omdat we niet gereserveerd hadden, dus moesten we er zeker op tijd zijn.
Uiteindelijk hebben we nog lekker in de regen kunnen wachten tot we er als bijna laatste op mochten. Al wachtende hebben we wel een tof Amerikaans koppel leren kennen en een meisje uit Prince Rupert. Zij waren ook allemaal met de motor op reis en dan geraakt ge toch altijd direct aan de praat he. Op de ferry hebben we ook nog heel de tijd samen opgetrokken, zodat de 15 uren sneller gepasseerd waren dan verwacht.
Die Amerikanen wonen ergens tussen de Rockies en Yellowstone Nat. Park, dus op onze route. We hebben hun adres gekregen en gaan zeker ons best doen om ze te bezoeken. Hij was 63 en zij 61 en ze reden nog op hun gemakske met de moto op verlof... ruig he.
Verder was de rit echt prachtig... langs bossen waar nog nooit iemand geweest is. Ik wist niet dat er zo'n afstanden waren dat er gewoon echt niemand woont. Fantastisch...
's Avonds om half 11 aangekomen en een schoon kampeerplekske gevonden aan een meer, waar een paar gasten van dat stadje hier een kampvuurke gemaakt hadden. Daar eerst nog wat bijgezeten en dan maar gaan slapen...

Dag 11: zondag 22/07/07

Prince Rupert op zondag. Dat is wat we vandaag aan het bestuderen zijn. We hebben hier een hosteltje gepakt, waar we gelukkig gratis internet hebben. Morgen moeten we weer vroeg opstaan - zo rond 4 uur - want we moeten weer op de ferry. Nu eerst naar Juneau, een kort ritje van 35 uur... en dan de dag daarop. Dat zal dan zowat op onze Koen zijne verjaardag zijn, vertrekken we om 1 uur 's nachts naar Skagway, maar dat is gelukkig echt een korte rit.
Het is nu blijkbaar even gestopt met regenen, dus zullen we zo eens wat gaan rondhangen.
Hier aan de kustlijn regent het blijkbaar het hele jaar door non stop, dan valt het in ons Belgenlandje nog redelijk mee... Maar ze hebben ons gezegd, dat vanaf je 30 km landinwaarts rijdt, de regen stopt en het zonneke tevoorschijn komt. Hopen dus...

Groeten,

Weking en Liesbeth

8 opmerkingen:

Anoniem zei

a volonte is van die witte saus met gehaktballekes ,paddestoelen en kip wat ze in een videeke doen denk ik .


Gelukkige verjaardag he Koentje!

Anoniem zei

schone foto's! schuun,schuun,schuun!

Anoniem zei

Daar ben ik het volledig mee eens. Goe geposeerd! Alhoewel dat niet gezegd kan worden van diejen beer. Had wel wat spectaculairders verwacht.
En wat het weer betreft, kunnen we vandaag wel concureren. Op die manier gaan de vlieguren niet vooruit, zitten we hier binnen, en vreten we ons kap op.
Verder gewoon de grijze groeten vanop de nieuwmoer. Dat is wat saaier en ééntoniger.(En ik vind ze wel hoor Liesbeth, die kappekes:))

Anoniem zei

Hej,

Hier mijn eerste reactie!! Heb al drie keer geprobeerd maar met mijn handigheid met computers is het nog niet echt gelukt! Na het bezien van die super fantastisch grave mega coole fotos. Heb ik besloten om morgen te beginnen sparen en werken om volgend jaar richting Canada te trekken! Het ziet er echt super graaf uit allemaal! Hier in essen gaat het gewone leventje zijn gang, ge kent dat he een beetje pintjes drinken wa terraskes doen en een klein beetje tennissen!

Groeten Wouter (schoolkameraadje)

Anoniem zei

ongelooflijk veel zin om op reis te gaan krijgt ge van jullie foto's ,
blij dat het goed gaat !

fam van reeth-brosens

Anoniem zei

Ik hoop dat het nu lukt met mijn reactie,de vorige is niet aangekomen,moest om raad vragen bij mijn lerares.
Nu zal het wel lukken;
Eindelijk is de motto uit de kist, en wij dachten nu word het nog spannender,nog meer foto's,nog meer verhaaltjes? nog meer beren,arenden,mischien ufo's....krokodillen enz.Maar sinds zij het zadel onder hun A....ste hebben is er voor ons niet veel tijd meer.En ik maar wachten op het volgende feulletonneke.K'zal dan maar terug in mijn national geographic bladjes snuisteren.Of mischien een beetje gedult hebben.Verleidelijk zeer verleidelijk zijn jullie belevenissen en ......prachtig.Goed idee en goede keus geweest doe zo voort.Het beste vader Van reeth

Anoniem zei

dag kinders,

wij zijn terug op de zilverenhoek en eindelijk kan ik alles eens op mijn gemakske lezen.
Schone website en keischone foto's, maar Liesbeth wie heeft jouw in die touwen geholpen want zelf kunde gij toch zo hoog niet kruipen.
Wij hebben ons op reis ook goede geamuseerd en de josmobiel heeft zich goed gedragen.
Het is wel stillekes zonder jullie en ik hem wer teveul eten klaar gemaakt.
Amuseert uw goed alletwee.
Tot horens en ne supersuper dikke kus van ons

ma xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

chantal zei

Dag kinders,
Ik zen wok trug int stad ...
Ma, wanjeer zal kik de rest komen opeten ?