vrijdag 7 september 2007

Kalm Henriette, kalm....

dag 53: zondag 02/09/07

Vandaag blijven we hier in Todos Santos een beetje rondhangen. Morgen rijden we terug naar La Paz om de ferry te nemen. Er is een orkaan op komst, dus het is te hopen dat we hem nog net kunnen ontvluchten. Buiten een paar pinten drinken op een terraske, ons ma nog eens bellen en een beetje aan't strand liggen, zijn we vandaag niet zo veel van plan...

dag 54: maandag 03/09/07

Vanmorgen koers richting La Paz gezet, waar eergisteren blijkbaar nog een redelijk sterke aardbeving geweest is. Gelukkig hebben we daar niks van gemerkt. Toen we de ferry wilde nemen, bleek dat men ons aan de grens blijkbaar wel een stempeltje had moeten geven en we onze moto moeten laten registreren hadden. We hebben dus een halve dag gespendeerd met lopen achter een paar stempels. Toen we alles in orde hadden, waren we 10 minuten te laat om de ferry te nemen. Dan nemen we morgen de ferry maar naar Topolobampo en zijn we nog lekker aan een parelwit strand gaan liggen.
Toen we 's avonds na wat zoekwerk een mooi kampeerplekje gevonden hadden, onze 'lekkere' 'soep', die eigenlijk championsaus bleek te zijn, gegeten hadden en in onze tentjes gekropen waren, kwamen een paar soldaten ons wakker maken met machinegeweren in de hand. De Leo heeft er een halve hartaanval aan overgehouden, maar ze waren vriendelijk, want ze kwamen ons waarschuwen voor de orkaan Henriette, die misschien vroeger zou kunnen komen als voorspeld. Wij dus snel onze tentjes afgebroken, want zo vlak aan de zee wil je niet zitten als er een orkaan op komst is. Na kort overleg hebben we dan maar besloten dat het verstandigste de bergen intrekken is. Gearriveerd in hogere oorden, hebben we dus weer ons tentenkamp opgeslagen om een regenachtige nacht tegemoed te gaan.

dag 55: dinsdag 04/09/07

In de regen opgestaan en direct richting ferry gereden met in ons achterhoofd de mogelijkheid dat de ferry niet uit zou varen, wegens Henriette. Hoewel het al 20 jaar geleden is dat men aan deze kant van Mexico nog een orkaan gehad heeft, zijn de Mexicanen er toch niet zo bang van en laat men de ferry gewoon varen. Omdat we ons niet laten kennen, zijn we er dan ook maar opgestapt. Man, man... wat kan een boot wiegen en mijn maag heeft zich voor de 2e maal in een week volledig uitgeleefd. Wij zaten aan de ene kant van de 30 a 40 meter brede ferry en konden aan de overkant door het raampje kijken. Wat we daar zagen, stelde ons niet echt gerust. De ene moment zagen we alleen lucht en de andere moment keken we los in het water. Toen dan ook nog alle flessen van de bar hun evenwicht verloren en op de grond kapot sloegen, heb ik toch even een beetje gebibberd... Maar eind goed, al goed: na 6 uur kwam er land in zicht! En we leven nog...
We hebben dan in Los Mochis maar een hotelletje genomen om te bekomen van vorige nacht en onze wilde ferryrit.

dag 56: woensdag 05/09/07

Toen we vanmorgen wakker werden, merkten we dat alle straten blank stonden. Ongeveer een halve meter water stond er in de stad. Vannacht is Henriette langs gekomen waardoor er meerdere bomen hun takken en winkels hun reclamepanelen verloren hebben. Wat doen 2 Belgen en 1 Duitser als ze gevangen zitten in hun block? Pinten drinken en kaart spelen in de bar van hun hotel natuurlijk. Zo erg was Henriette niet voor ons, maar we hebben toch maar een nachtje bijgevraagd. Tegen de avond waren de straten al een beetje droger en zijn we met goede hoop in ons bed gekropen.

dag 57: donderdag 06/09/07

Omdat het vannacht aan een stuk door geregend heeft, staan de straten in de stad weer blank. Gelukkig is de regen nu gestopt en daarom hebben we besloten om de waterstroom te trosteren. Het viel al bij al nog mee, want zo gauw we buiten de stad waren, waren de straten weer droog. Vandaag hebben we dus koers gezet richting Acapulco, waar we den Dietwin na 2 maanden nog eens zullen ontmoeten. We mogen nu ook officieel zeggen dat we in de tropen zitten, want we zijn vandaag de tropic of cancer gepasseerd. Omdat het redelijk laat was en de hotels goedkoop zijn, hebben we hier in Mazatlan nogmaals een hotelleke genomen.

20 opmerkingen:

Liesbeth & Weking zei

Chantal, proficiat met uw Spaans he... knap knap. Ik kan ook al een paar woordjes: Taco en Cerveza.

Ils, ge moet geen foto brengen hoor. Ik heb er nog een liggen van jou. Ik heb die ooit al eens gebruikt en heb die dan maar bijgehouden voor speciale gelegenheden.

Seg, hoe zit dat verder met spectaculaire roddels van Nieuwmoer. Geen aanhouwerij, moorden, verkrachtingen ofzo meer?

En volgens mij is de Sam gestorven. Ofwel is hij bang geworden van al die wijven op de site...

Anoniem zei

De Sam zit in het noorden van Duitsland, in Kiel die heeft daar een lief gevonden en hij zit daar tot eind september.
Liesbeth dat is ni schoon van Ils hé om zo maar een week te verdwijnen en tegen niemand iets te zeggen.
De spectaculaire roddels zal ik hier maar niet op de site zetten, als die er zijn stuur ik wel ne mail.
Dikke kus ma xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

Die schoon foto zou ik eigenlijk wel eens terug willen! en ik ken ook spaans "dos cerveza por favor " wel vervelend dak er dan altijd twee krijg , waarom , da weet ik nie .
Chantal is ook weer thuis en had negentig procent voor haar spaans . Proficiat Chantal!
Ik ben ook weer gevonden en nieuwmoer is weer gerust en kan stoppen met zoeken en de posters terug opbergen voor een later tijdstip.
Alee , tis beverg en nat bij jullie , ....en schoon ook of valt da wa tegen .
Op de Nieuwmoer geen spectaculaire roddels denk ik maar als ge wa geduld hebt dan kan Chantal er wel voor een paar zorgen as get geire hebt .
Alee groetjes en braaf zijn he

Anoniem zei

oh ja en ons Gwendy heeft een paard en ziet nu geregeld jullie varkentje ,...want haar paard woont in de geburen .
Ze laat weten dat het varkentje heel gelukkig is en altijd nieuwsgierig komt kijken als ze voorbij komt . Het staat altijd te knorren van contentement bij da schaapke maar da wiste gullie misschien al ?

chantal zei

En ik ken dan wer "dos cervezas y dos vinos tintos por favor", mar daar worde dan wer zow ziek van ej.
Mar oos ma en pa waren dus jeel blij mej mijn rapport, khad er precies nog nwooit zow een goei gehad.
Over roddels moet ik eens goed nadenken ... geduld ...

chantal zei

Oja, Liesbeth, ik ken wok nog een goei recept voor perpersaussoep, a ge intresse moest emme ?

chantal zei

En Sam, en a ge in Duitsland achter internet wilt vragen, moeten "Insernetst" vragen ej, anders snappen ze uw ni, of edde het veul te druk mej uw lief ?

Anoniem zei

Ils, bedankt voor de foto van Tove. Als ge nog wa moeite moet doen om uw inktpatroon leeg te krijgen wil ik gerust wat foto`s komen selecteren. Of ge kunt misschien zelf wa posters me 'gezocht' maken. Als ge ze dan uithangt als ge vertrekt, hoeft niemand meer ongerust te zijn.
Liesbeth en Weking, zorg maar goed voor mijn ventje daar in Mexico. Maar maak hem niet te zot met allerlei stoere verhalen. Er wacht nog een opleiding die eerst afgemaakt moet worden voordat er reizen op de agenda kunnen komen te staan.
In ieder geval nog heel veel plezier en ervaringen gewenst de komende maanden.
groetjes

PS: Zal ik het kookboek van den boerinnenbond meegeven met den Dietwin? Wie weet hoeveel 'wilde' gerechten staan daar nog in naast konijn me pruimen.

Anoniem zei

Oh , ik heb de kookkaartjes van het heilig hart in s'Gravenwezel nog ,das misschien ook goed??

Mn inktpatroon is op Winde , anders had ik voor jou de openingsuren van de frituur wel eens ne keer uitgeprint zulle;-)

en Chantal ,.....seis coca cola is ook al nie goed of wa ?

Ha ja , liesbeth en Weking moete gullie nog iets hebben van Belgie ?? Ne oude zetel , nen oude tevee, ...kzeg zomaar iet he ,....anders geven we da met den Dietwin mee . Snapt ge?

Nog eens een klein vraagske ,..."wilde paddestoelen" bestaan die echt ?Als ander groenten of fruit wild zou zijn en ze zouden daar dan mee kruisen zou het er nogal uit zien denk ik .

groetjes
Ils

Anoniem zei

Mijn soep is gaan lopen want er zat een wilde prei in .
s toch straf!

Anoniem zei

Ils gij zijt zo zot als een deur, maar alléé ik heb jouw soep te pakken kunnen krijgen ze was al aan het Essenboske.

Anoniem zei

Wouter ZEI

Ik vind dat het eigenlijk nog eens tijd word dat er wat nieuwe fotos op het net verschijnen?? orkaan Henriette de naam lijkt meer iets voor een nieuw kuis programma ergens op nen achterlijke commerciele zender ofzo. Dus ik zou er maar voor gaan lopen als ik jullie was!!

Groeten aan Weking+Liesbeth en doe er ook maar een paar aan DEN duits

Wouter

Liesbeth & Weking zei

Neenee Chantal, dat was Ils haar soep ni, want die heb ik daarstraks hier nog voorbij zien lopen en toen dat die onze sticker van Nieuwmoer zag zei ze vriendelijk: "auwdoe en bedankt aj".

En Ils, die oude TV moogt ge gerust ten huize Balemans afgeven...

En Wouter, een beetje geduld he. Ik ben hier in Mexico en alles gaat hier wat meer op´t gemakske. Alle foto´s worden meegegeven aan den Dietwin, dus kunt ge allemaal daar terrecht voor koffie en gebak en een fotoreportage. Hij zal dat wel niet erg vinden zeker...

Groeten,

Liesbeth en Weking

Anoniem zei

Schoon da ,....
en wanneer moet ik dan die foto's bekijken ????
Ik ben wel weg as den Dietwin terug is hee . tchhh!

Ja , mijn soep aant Essenboske ???Neeje das die van mij nie want die van mij was redelijk exotisch.
Het zal waarschijnlijk die in mexico zijn want ze is welopgevoed en kan al een tijdje lezen .
"Audoe en bedankt aj" klinkt me wel bekend in de oren maar meestal zegt ze nog iets in den trant van"da zijn mijn natte plekken nie wer "as ze ervandoor gaat

Alai dan , kgon eens naar Lummen rijden

ps Corry,...gij zijt toch ne rekel se!
Audoe!

chantal zei

Soep liegt ni, dus da zen dan wel uw eigen natte plekken ej vuilk.

chantal zei

En wanjeer meugen we dan gebak komen eten ?

Anoniem zei

hey allebei,
of nog hey alledrie.(met Leo erbij dus)
ja, ik had het kunnen weten. mijn ventje terug thuis. totaal uitgeput en helemaal vol van verhalen en verbazing. ik had jullie nog zo gewaarschuwd.
Onze vakantie was iets minder spectaculair. Zee, waar Tove niet echt voor te vinden is,(van wie zou ze dat hebben), nen hele grote zandbak, die wel heel veel succes had, regelmatig de zon, bijna altijd de wind, te veel toeristen met ***de honden en leuk gezelschap.
We wilden nog een kaartje sturen, maar wisten jullie adres niet. Pech dus. We hadden nog wel zo'n mooi kaartje gevonden.
Zal iets voor nen andere keer zijn.
Groetjes en tot ne volgende.

Anoniem zei

ok. de koffie staat klaar, het gebak moet even op zich laten wachten en de foto's bevinden zich niet meer bij ons, maar ten huize Balemans. Ge kunt dan allemaal eens daar gaan horen. De koffie kunt ge bij ons komen nuttigen dan.

Anoniem zei

foto's gezien.
Jawadde, ge hebt al wel wat gezien.
En hoe zeken jullie terug te komen als bijna-negers? Dan gaat ge niet door die paspoortcontrole komen hoor. Hier is het andere koek. Een goei 15 graden met wat geluk.

Seg Ils, ikke de maandag aan uw deur met een pak frieten, maar ge waart toch niet meer te bekennen zeker.
Het feestje was blijkbaar wel de moeite. Hopelijk hebde ginderachter evenveel plezier als hier. Het zou wel jammer zijn anders he.

Allee toeristen, nog veel groetjes vanuit nummer 115. En wanneer mogen we de volgende reeks foto's verwachten. Na zo'n 8à900 stuks zijn we wel goed op dreef.

Aan de andere lezers. een koffie of 2 mag je wel rekenen. Daar zullen wij voor zorgen als jullie zelf een knabbeltje meebrengen?

Groetjes!

Anoniem zei

hejla dag kinders ginderachter
We zitten ondertussen al in de grote hitte maar de zon schijnt nie .
verdomme dak die frieten van Winde nu heb moeten missen das wel spijtig;-) Das dan voor volgend jaar he .

In den El paso hadden ze het nog over het vorig keertje da we daar waren maar ik vertel da wel allemaal op mjne blog zulle want we hebben wel teen ent ander meegemaakt voorda we hier waren zulle ,die vuil blonde barbietrut van de luchthaven , geef die maar eens ne keer op hare nek he Dietwin

die natte plakken zijn nie van mij he trutteke
alee , strakskes een verslagske van wa er allemaal met ons gebeurt is door die blonde trut en wa fotookes op een site , ....

doe da nog goed ginder hee
allemaal nen dikke kus
Ils