dinsdag 27 november 2007

Van Valle de la Luna tot Villa General Belgrano

Pff, lang geleden dat ik nog eens geschreven heb...

Eerst ga ik den Toon hier eens in de bloemekes zetten ze. Jullie weten het misschien allemaal nog niet, maar vanaf nu hebben wij officieel nen Belgisch kampioen in de familie. Nu kunnen we pas echt stoefen...

Toon, een hele dikke proficiat he... Echt knap gedaan!!!

dag 129: zaterdag 17/11/07

Dat Chili een pak moderner is als Bolivië is wel het minste dat je kan zeggen. Na even verder te rijden op de zandweg, kwamen we zelfs op pekweg terecht. Zonder het geluid van rammelende koffers zijn we dan verdergereden door het prachtige droge landschap tot San Pedro de Atacama. Morgen gaan we Valle de la Luna induiken, maar we hebben vandaag bij het passeren al flarden kunnen zien en zelfs dat was al enorm indrukwekkend. San Pedro de Atacama is een hypertoeristisch dorpje, dus hebben we hier maar een hostal genomen.

dag 130: zondag 18/11/07

Wat een dag, wat een dag!!!
Eerst zijn we Valle de la Luna ingereden. In het indrukwekkende maanlandschap hebben we met onze motorkostumekes nog even astronautje gespeeld. Net echt... Misschien hebben ze hier in den tijd hun filmke wel opgenomen.
Daarna was het weer gedaan met de pek. Na 250 km gravelweg door de bergen - heel mooi trouwens - kwamen we aan de grens. Een douanekantoor was er niet te vinden, enkel een politiekantoor. En weten jullie wat die flikken ons doodleuk vertelden: dat we onze uitreisstempel in San Pedro de Atacama hadden moeten ophalen... 250 km terug dus... Wij daar natuurlijk enorm van ons kl*ten maken. Ikke in´t Vlaams. Ze verstonden mij wel niet, maar ze wisten verdomd goed wat ik bedoelde. We hadden ten eerste geen naft genoeg meer om 250 km terug te rijden en ten tweede zeker geen goesting genoeg meer. De weg was niet bepaald goed te noemen en weg en terug zou dat dus 500 km voor niks betekenen. Op de vraag hoe we dat dan hadden moeten weten, konden ze geen antwoord geven. Ze konden alleen vertellen dat dat met heel veel toeristen gebeurde. De idiote Chilenen. Uiteindelijk was meneer de opperflik wel vriendelijk, want hij heeft dan een briefke geschreven voor de Argentijnse douane, die zich zoals elke normale douane direkt aan de grens bevond. In z´n briefke stond dat we toch in het zuiden Chili nog eens binnenrijden, dus dat het niet zo´n probleem was.
Aan de Argentijnse kant moesten ze eens goed lachen met de achterlijkheid van de Chileense douane en gaven ze onze stempel zonder problemen. We moesten zelfs niet betalen, maar misschien had Wekings accentje daar ook wel iets mee te maken...
In het douanekantoor na lange tijd het eerste toilet met bril gevonden en ik dacht terwijl ik erop zat: "Viva Argentina".

dag 131: maandag 19/11/07

Vanmorgen van ons kampeerplekje vertrokken en ontbijt genomen in San Antonio de los Cobres, een dorpje dat enorm gegroeid is tegenover twee jaar geleden. Verder gereden langs de prachtige pas van Tren de las Nubes. Dit deel gaan we met ons ma en ons pa nog eens rijden, maar het is zo prachtig dat het zeker geen kwaad kan om het dubbel te rijden. Twee jaar geleden hebben we dit stukje ook gereden en toen vond ik het ook al zo mooi, maar ik was precies een heel deel vergeten. Ja ma en pa, hier gaan jullie van genieten.
In ieder geval hadden we ´s avonds heel wat kilometers achter de rug en ergens tussen Salta en Tucuman hebben we dan een goei hotelleke gepakt.

dag 132: dinsdag 20/11/07

Ineens veel chance gehad vanmorgen. We dachten gisterenavond: "Ah, we gaan het er eens goed van pakken." We hadden ons eten lekker op de kamer laten komen, samen met een fleske wijn en een fleske bier, daarna nog wat chips en nootjes gegeten... Lekker allemaal.
Vanmorgen wilden we dus gaan betalen en dat meisje van de balie rekende alleen die chips en die nootjes uit de minibar aan. Wij netjes betaald en gezwegen over het eten en de drank en snel doorgereden. Hebben we weer gegeten en gezopen voor nikske...
We zijn weer goed doorgereden vandaag en zo´n 130 km voor Cordoba was de goesting om te rijden voorbij. In Jesus Maria hebben we halt gehouden en hebben we ons op poëtisch vlak nog eens helemaal laten gaan om een gedicht te schrijven voor ons ma.

dag 133: woensdag 21/11/07

Dat ons ma en den Toon vandaag verjaren, dat weten jullie allemaal al, maar toch nog eens gelukkige verjaardag aan alletwee...

Vanmorgen zijn we redelijk op tijd doorgereden en waren we al om een uur of half 11 in´t dorp. Eerst ons ma even gebeld voor hare verjaardag en dan hier en daar al eens een bezoekje gebracht. De Juan heeft ons een bed aangeboden, dus gebruiken we nu Juans en Naty´s huisje als uitvalsbasis om iedereen te bezoeken.

dag 134 - 139: woendag 22/11/07 tot dinsdag 27/11/07

Tante Liliane is den 22e verjaard, dus nog een gelukkige verjaardag he...

We zitten nu zo´n kleine week in´t dorp en het doet toch echt goed om zo eens een vakantie te nemen in de vakantie. We hebben bijna alle oude vrienden en kenissen al een bezoekje gebracht, zijn al gaan zwemmen in de rivier, hebben een beetje rondgesnord in de omgeving en zijn samen met de Juan naar Cordoba gereden. Op de terug weg van Cordoba nog half zijn gat in panne gevallen met de auto, maar Juan de handyman heeft het met enkel een keukenmes kunnen repareren. De Juan zijne kleine is echt fantastisch. Ze bleit alleen maar als het nodig is en lacht voor de rest altijd. Met haar dikke billekes en haar rond koppeke ziet ze er echt stralend uit.
We hebben ons busticket naar Buenos Aires al gekocht en daar gaan we dus de 5e december ons ma en ons pa ophalen. Bij de ouders van de Juan hebben we al logement voorzien. De josmobiel onderbrengen in het kleine voortuintje van de Juan zou een beetje moeilijk worden, denk ik...

25 opmerkingen:

Anoniem zei

Eerst en vooral efkes nen heeeelen dikke proficiat wensen aan den Toon!!!!!!Toon, der zijn hier heel veel knappe thaise meiskes die wel ne kampioen willen ,...dus zegh tegen jullie pa dat ie ne keer naar hier op reis moet komen met jullie .
en verder , doe de Juan de groetjes van mij he mannen zeg tegen die chilenen dat klippels zijn

groetjes en kussen met kwiel
ils

chantal zei

Ils, ge zijt een vettig wijf.
Merci veur de links ej Liesbeth, kzen now wok es stiekem gon zien bij Annelies en de Sigbert, mar daar gon we oos mar ni moeie zeker ej, ofwa ?

Anoniem zei

Chantal ak van jou was moeide ik mijn eigen overal mej en ik vin wook da Ils een echt vettig wijf is, die moet ni denken da ze iet krijgt van Sinterklaas, wij daarentegen amaai da ga wa zijn zenne

Liesbeth & Weking zei

dat ils een vettig wijf was da wisse wij al langer wer.
en chantal, ik zou men eige gewoon overal gon moeie, dan moete niks mjer stiekem doen. Ik geloof zelfs dat de sint da ni geire heeft, al die stiekemdoenerij...

Anoniem zei

We zullen ons ook nog eens laten horen. Liesbeth, ge zult jullie ma nogal moeten opvangen denk ik. Die heeft de laatste dagen zoveel te regelen, dat ze niet meer gaat weten dat je een dag op vakantie moet invullen met nietsdoen en genieten.
Allee, het begint al wat te korten. nu iedereen het hier aftrapt is ook het aftellen begonnen. voor de sint, voor de kerstman, voor de cadeautjes die we nog moeten kopen, voor de terugkomst van iedereen en voor het trouwfeest van Fridi en Evi.
Weet niet of jullie het blijde nieuws al gehoord hebben, maar den Delle is vader geworden.
Proficiat Delle en Nina natuurlijk ook met de geboorte van jullie zoontje!
Geniet er nog even van, ne goeie warme kerst vieren en vergeet niet om de groeten daar te doen aan de bekenden.
Groeten en houdoe!

Anoniem zei

Ik zen geen vettig wijf, vettige wijven !En aan iedereen die Chantal Ribbens noemt en meer dan den helft van haar leven in de stad van Nieuwmoer heeft gewoond , nen hele gelukkige verjaardag vandaag drie lekkere zabberkussen !!!XXXXXX

ps da kinneke van de Juan trekt helemaal op hem
alai dan

en Delle en Nina ,....dikke proficiat hee

groetjes
Ils

Anoniem zei

Hey Chantal ne hele gelukkige verjaardag, spijtig dak het ni eerder wist aas was ik zeker naar de feest gekomen.
Allej drie hele hele hele dikke kussen van mij en Chantal, Ils is wel een vettig wijf ej;

Anoniem zei

Chantal anoniem da zenne kik hé, ge wet wel diej van de Zilverenhoek

Anoniem zei

Seg meskes volgende week zitte kik wook in Argentinië, ja ja begint al mar te bleiten van zjaloezighet, mar ik zal via deze website wel laten weten hoe goed da we het daar hemme, hoe warm het daar is, en da we niet aan het werken zijn en lang kunnen uitslapen enz.......
Dikke kus Elly xxxxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

stoefer!

Anoniem zei

He wiki en liesbeth!
Van mij hebben jullie nog niks gehoord,dus dacht ik het wordt maar is tijd eh aangezien het hier alleen maar over vettige wijve gaat gon ik wel een bitke uit den toon vallen.
ik zal mer ni vrage hoe het daar is want ha ha domme vraag goe natuurlijk!!!!!
Nu is het aftellen echt wel begonnen,wijn hebben ons huwelijks reis vast gelegt,naar oetz he he he
kendet nog? voor de rest is hier zo wa alles het zelfde,de vrijdag hoorde ik dat ons plan goed gekeurd is en daarop ben ik er meteen ene gaan drinken,en heb er nog koppijn van hihihi.
bueno muchachos que le valla bien mande los saludos por ahi y hasta enero.
Los extranio mucho Frodo

Liesbeth & Weking zei

hier se daar se, de fridi. Wij moeten jullie nog bedanken voor de uitnodiging he. Skiën op de huwelijksreis hebben we nog niet gedaan. Shit, eens snel een skioord opzoeken hier in de Andes.

Seg mannen, gullie met uw dikke lebberkussen en vettige wijvenpraat zijt tante Vera wel ne kus vergeten te geven he. Den 30e is die ook verjaard en dat is ten minste niet zo ne zelfuitnodiger als Chantal, hoewel dat aanbiedingen zoals meereizen in handbagage van ons ma misschien ook wel tot zichzelf uitnodigen behoort. Sarah is de 29e dan ook nog verjaard, dus kan dat hier een heel zabber-kussenfestijn worden. Haalt den dwijl al maar boven...

En Ils, weet ge nu al wat ge met uw schoenen gaat doen met sinterklaas, want het begint te korten he...

Ma en Pa, tot binnen 3 dagen he. De Siegbert, Annelies en de bengels zijn hier al gearriveerd ze. Voor ons volgen er dus nog een paar gezellige dagen van rivierrondhangen en niks doen voor we richting Buenos Aires trekken.

Liesbeth & Weking zei

Oei Oei, er vallen nog kussen uit te delen...

Delle en Nina, nen dikke proficiat he... En ge hebt echt ne supertoffe naam uitgekozen.

Anoniem zei

Merci ej vettige lebbers.
En den heilige man is bij mijn al langs gewist wer, arré now gullie wer.

chantal zei

En ne goeie verlof ej Elly, geniet er van !

Anoniem zei

Zeg hoe zoudat zij als je een web site opend aleen maar voor te lullen hier word nogal geburt op die site,wiki en liesbeth ik dacht dat dat over jullie reis ging,en ziede voor je het weet doede mee he he...De uitspraak van de week vond ik "een vakantie in de vakantie nemen" mensen op reis zijn toch iets aardigs he...ale dan saludos alos motoqueros! el fidodido

Anoniem zei

Zeg Wiki, als je el cacho Martinez (da was toen mijn instructeur op den aeroclub)is moest tegenkomen doe hem zeker is de groeten van mij,en zeg maar als ik de volgende keer terug ben moet ik nog is met hem gaan vliegen!que nostalgia...

Liesbeth & Weking zei

dag allemaal,

we zitten hier nu in Buenos Aires. We hebben een bus gepakt naar hier. Zo eentje waar je de zetel volledig kan platleggen en dan rustig kan slapen. De suite noemen ze dat hier. In ieder geval, ´t was zalig. Straks om 20.00h gaan we ons ma en ons pa ophalen van de luchthaven. Dan gaan we proberen de josmobiel zo snel mogelijk uit de haven te halen en weer naar het dorp crossen, waar onze moto nog braaf op ons staat te wachten. We zullen onze poepen moeten insmeren, want het is al een tijdje geleden dat die nog eens een motorzadel onder zich gevoeld hebben.

Zo Diet, dan wordt er toch nog eens iets over onszelf verteld.

Liesbeth & Weking zei

seg Chantal,

nen gigolo is nog altijd gene heilige man wer...

Anoniem zei

en veurwa zou ne gigolo genen heiligen man kunnen zijn vraag ik mn eigen af ??
Vera , nen helen gelukkige verjaardag hee en mannen het is opgelost met de schoen ,.....ik ga er vanavond enen van riet zetten want die hebben we hier voor seretjes in te steken . Duimen hee!

Elly en Jos , ge zult er onderhand gon zijn zeker ,....heel goei reis

en vandaag is er nog een heel belangrijke gebeurtenis . Koning Boumibol verjaart vandaag
Gelukkige verjaardag maatje !

lebber xxx

chantal zei

En vandaag komt zwarte piet !
Wok nen heiligen a get mijn vraagt ...

Anoniem zei

de sint is mij vergeten... heeft er iemand z'n e-mail adres, dan zal ik hem laten weten waar ik zit.

ons ma en ons pa zijn gearriveerd. Ze zijn de rolstoel van ons pa in Frankfurt vergeten. Go Lufthansa... Ons pa zit hier nu met zo'n bomparolstoel met Lufthansa reclame rond te dalken. Normaal gezien zouden we vandaag of morgen de stoel moeten krijgen. Als dat niet zo is, moeten ze hem maar naar Villa General Belgrano doorsturen. De Weking begint zodadelijk met de havenpapieren en ikke en ons ma gaan een beetje shoppen. Er moet verschil zijn hé.

Anoniem zei

wij zitten gewoon aan den overkant Liesbeth. Hebben jullie juist nog zien passeren. Ge zult niet goed genoeg gekeken hebben :-)
Niet aangemeld met een google-account, waardoor ik geen reactie kan plaatsen bij SALT.
Ge zult ons dan maar moeten komen zoeken op jullie eigen site.
Hebben nog een mailtje gestuurd. Groetjes nog van ons en van de Sint. Hij heeft gevraagd om vergeving. Hij zou het proberen, maar op enkele uren uren tijd kindjes in Nieuwmoer en zotte globetrotters aan de andere kant van de grote plas gelukkig maken, was blijkbaar toch wat te veel gevraagd. Misschien met een beetje vertraging??? Dat geld ook voor u Ils.

Anoniem zei

Eigenlijk toch niet zo slecht dat we die schuilplaats in de rolstoel maar hebben gelaten voor wat het is. We hadden nu mooi gezeten daar in Frankfurt.
Hopelijk moeten jullie niet al te lang wachten. Ik eet ondertussen nog een pepernootje.
X

Anoniem zei

Sech eeeiii,
Bij mij heeft ie ook nie geweest en ik had nog wel ne dichte schoen gezet , ik vind dat ie gierig aant worden is

Sech elly moogde gij niks zeggen van jullie betje ?