dinsdag 8 januari 2008

Ushuaia - Buenos Aires

!Eerst en vooral aan iedereen een geweldig 2008!


dag 172: zondag 30/12/07

Toen ons ma ons vanmorgen wakker maakte met de mededeling dat het uur verzet was en dat het dus al een uur later was, dachten we eerst dat het een trucje was om ons vroeger uit ons bed te krijgen, maar blijkbaar was het toch waar. Hier verzetten ze de klok dags voor oudjaar.

In de namiddag hebben we een boottochtje geboekt om de pinguïns en de zeeleeuwen te bekijken. Eerst een beetje rondhangen in het stadje en dan de boot op. De tocht was echt prachtig. De luie zeeleeuwen en de entertainende pinguïns waren echt fantastisch. De terugtocht verliep een beetje wilder en al snel lag heel de boot te kotsen. Van ons gezelschap was ik de enige die even naar buiten moest om een beetje lichter weer naar binnen te komen.

dag 173: maandag 31/12/07

“Helder klinkt ons liedje door de winterlucht…”

Vandaag staat het bezoek van het nationaal park op de planning. Hier eindigt ook ineens de weg, dus zuidelijker kunnen we gemotoriseerd niet meer geraken.

De avond was echt leuk. De campingbaas had echt veel moeite gedaan en had een bangelijke barbecue geprepareerd. Na het eten kwam het dansen, het drinken, het lachen, het zwanzen en het zat naar de tent geraken… De Weking heeft voor het eerst in zijn leven tabak gesnoven. De Zwitsers lieten niet meer af, dus moest hij wel. Ik ben er gelukkig onderuit geraakt.

dag 174: dinsdag 01/01/08

Na iedereen dag te zeggen op de camping, zijn we rond de middag toch kunnen vertrekken. Een campingplekje zoeken dat ons beschutting kon bieden tegen de wind was niet gemakkelijk, maar iets voorbij Estancia Sara is het toch min of meer gelukt.

dag 175: woensdag 02/01/08

Chili weer binnen, de ferry weer nemen en Chili weer buiten. De grenzen waren deze keer heel wat minder druk, dus ging het allemaal wat sneller. In het nationaal park Monte Leon hebben we een prachtig kampeerplekje gevonden aan de kust met z’n prachtige kliffen. De camping was nog in opbouw en water of wc’s waren er nog niet aanwezig.

dag 176: donderdag 03/01/08

Toen we het nationaal park vanmorgen buitenreden, stonden er 2 gasten te liften. Ons ma en ons pa hebben ze dan maar vanachter in de josmobiel geïnstalleerd, zodat ze toch al iets dichter bij hun bestemming geraakt zijn.

In Caleta Olivia hebben we een plekje gevonden aan het strand. De koude patagoniawind zorgde ervoor dat we vroeg in ons tentje lagen, maar niet zo goed geslapen hebben van het geflapper.

dag 177: vrijdag 04/01/08

Wat doet ons pa als hij een weggetje ziet naar een mooi, groot, verlaten zandstrand? Erin rijden natuurlijk en dan ineens de zee in ook. Het leverde wel een paar mooie josmobielfoto’s op en ons pa en de Weking hebben zich nog eens goed uitgeleefd.

Bij het verlaten van het strand, had ons pa zich een beetje misrekend en reed hij even vast. Snel op 4x4 en terug achteruit rijden – allemaal geen probleem voor de josmobiel.

Toen we in Trelew een Mercedesgarage zagen, zijn we even gestopt om een nieuwe luchtfilter en mazoutfilter te laten steken en een uurtje later waren we alweer aan het bollen.

Stilaan ging de koude wind over in warme en toen we het badplaatsje Puerto Madrin bereikten, was het al goei strandweer. Hier hebben we dan maar een camping genomen met iets te lawaaierige barbecueërs.

dag 178: zaterdag 05/01/08

Pampa: struiken, struiken, struiken, iets hogere struiken, iets lagere struiken en nog steeds struiken…

In Rio Colorado hebben we een mooie camping genomen aan de rivier. Het zwembad kon ons wat verfrissing bieden, want het is weer lekker zweten.

dag 179: zondag 06/01/08

De dag van het onweer. Net vertrokken en het begon al te regenen. Ik dan maar in de josmobiel, de Weking zijn inserts aan en verder. Iets later ging het weer over, dus ik terug op de moto, gezellig buiten middageten en weer verder. En toen begon het pas echt. Eerst met zandstormpjes, waarna ik weer de veilige beschutting van de josmobiel opzocht. Niet zo’n slechte keuze blijkbaar, want na wat bliksemen en donderen kwamen de hagelbollen naar beneden. Aan een tankstation konden we wat beschutting vinden. De hagelbollen waren ondertussen gegroeid tot het formaat van golfballen en de Argentijnen gooiden alles op hun auto’s om schade te verkomen. Automatjes, handdoeken en zelfs kleren moesten eraan geloven. Toen het weer een beetje doenbaar was, reden we door en zagen we aan de kant iemand vast zitten met z’n auto. De Weking en ons pa zagen hierin de perfecte gelegenheid om de winch eens te testen en de Argentijn was blij dat hij geholpen werd. Iedereen gelukkig dus.

In Pehuajo hebben de Weking en ik een hotelletje genomen en ons ma en ons pa hebben de josmobiel aan het dorpsplein geparkeerd.

dag 180: maandag 07/01/08

Vandaag worden de laatste kilometers naar Buenos Aires afgerond en de eerste papieren worden al in het bureautje van Ecu Line binnengegooid. Ons pa en ons ma gaan nog in de josmobiel slapen terwijl wij al een hotelletje genomen hebben. Morgen zoeken we een bewaakte parking, waar we de josmobiel veilig staat en nemen zij ook hun intrek in het hotel hier. De Juan komt de josmobiel overmorgen hier ’s morgens ophalen zodat hij een paar maanden in het dorp op ons ma en ons pa kan wachten voor de volgende reis.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Liesbeth!

Ik heb vannacht van u gedroomd! Ge ging (nog eens) trouwen en ik was uitgenodigd op uw feest, maar ik kon ni komen, dus kwam ik eerst efkes bij u langs om u alvast te feliciteren. Toen kreeg ik een koekske van jullie ma en da verpulverde helemaal! Het minste da'k da vastpakte, viel da uiteen, dus het lag uiteindelijk op de grond bij jullie... En ge had keigrote bloempotten op het kerkhof gaan zetten, want de doden mochten niet zien da gij ging trouwen, dan hadde da zo maar opgelost!
Amai amai... Allé ik kan den dag weer beginnen! Nog veel plezier daar, voor wat er nog van rest.

Doei!
Annemie

PS: ge had roltrappen in huis...

Anoniem zei

amai , ....wa een verschrikkelijke nachtmerries (da zijn de enige paarden die snachts mogen rijden volgens T van de smit)

Da vsn die roltrappen vind ik wel een keigoei idee .....dan kom ik van de zomer zeker eens ne keer langs om wa weg en weer te rollen met bvb een gekregen kom koffie in mn hand en een koekske( ook gekregen ) in die ander hand .

alee ik stel zo maar wa voor hee

groetjes
Ils

Liesbeth & Weking zei

mmm, roltrappen. Goei idee ja. Ik ga er eens over nadenken. En ik zal tegen ons ma zeggen dat ze op de verkruimelbaarheid van ons koekjes let voortaan.

Anoniem zei

en diee koffie voor mij moete nu nog nie zetten hee!!!

Is iedereen veilig thuisgeraakt??

en ist koud??

groetjes


ha ja en kussen hee xxxxxxxxxxxxwant Elly en Chantal gooien er met hun klak henne vind ik

chantal zei

Veur mijn meugde al gerust wa koffie zette, en ik vin da jemaal ni eireg as de koekskes wa kruimele, kuskus
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx