woensdag 31 oktober 2007

Columbië is prachtig

dag 101: zaterdag 20/10/07

En we zijn weer vetrokken. We hebben koers gezet naar Medellin. Vandaag was het grootste deel van de rit nog redelijk vlak. Het was een mooie dag vandaag en toen we in een dorpke kwamen, waar er heel wat festiviteiten aan de gang waren, hebben we daar maar een hotelleke genomen. Wegens een stroomuitval zijn we maar een pintje gaan drinken in dat ene cafeetje, dat een generator had.

dag 102: zondag 21/10/07

Om Medellin te bereiken, hebben we een prachtige bergpas moeten overschrijden. Volgens de plaatselijke politie daar zouden we ongeveer op 3500m geweest moeten zijn, dus zullen we dat maar geloven he. De afdaling werd weer goed koud gemaakt door de te verwachten regen, maar het was zo schoon dat het ons niet kon deren. Medellin is een gigantische stad met een prachtig oud centrum en naar´t schijnt ne goeien bmw winkel, dus daar gaan we morgen eens kijken.

dag 103: maandag 22/10/07

´s Morgens eerst een kijkje gaan nemen aan de bmw winkel en ´t was inderdaad een aanrader. Ze konden direct beginnen en ze hebben alleen het materiaal aangerekend. Met nieuwe filterkes en verse olie loopt alles weer ´gesmeerd´ en met onze nieuwe regenpakskes kunnen we ook niet meer zagen over nat worden. In de namiddag zijn we doorgereden tot La Pintada, waar een camping was. Omdat het al lang geleden was, waren we dolblij dat we onze tentjes nog eens konden opstellen...

dag 104: dinsdag 23/10/07

Vandaag hebben we een deel van de koffieroute gereden. Een prachtige weg met koffieplantages aan beide zijden. Toen we de gigantische stad Cali binnenreden, hebben we heel snel besloten om er zo snel mogelijk weer uit te rijden. Wat een verkeer... Ik heb nu meer kans op longkanker, dan ik van m´n twee jaar als nen Turk gesmoord zou hebben, denk ik. We zijn dan maar doorgereden tot iets voor Popayan, waar we in een klein dorpke een grappig hotelleke genomen met ne matras, die volgens mij uit beton gegegoten was, maar we klagen niet, want het was goedkoop.

dag 105: woensdag 24/10/07

Weer door de prachtige Columbiaanse bergen gereden tot het stadje Pasto. Een enorm rustig stadje met een mooi oud centrum. Toen we ´s avonds in hotel aan´t denken waren wat we voor de Dietwin zijne verjaardag moesten doen, begon het gekke idee op te spelen om naar Houston te vliegen. Den Dietwin heeft op zijn verjaardag namelijk een vlucht en is dan in Houston. Omdat iets boeken via internet onmogelijk blijkt, rijden we morgen eerst door naar Quito in Ecuador en dan zien we daar wel.

dag 106: donderdag 25/10/07

Vanmorgen waren we al op tijd aan de grens met Ecuador, waar we een arrogante Amerikaan met een nieuwe gs tegenkwamen. Toen we verderreden richting Quito, kwamen we ook weer een Zwitsers koppel tegen. Hij met een Africa Twin en zij met ne Suzuki DR. We zijn dan samen een hapje gaan eten, maar wij moesten snel door, want we wilden in Quito nog op zoek naar tickets. Toen we redelijk laat aan een reisbureautje aan de luchthaven arriveerden, zijn we er toch nog in geslaagd om een kwartier voor sluitingstijd twee tickets voor Houston te bemachtigen. Dus Dietwin, here we come! Nu moesten we enkel nog een stelplaats voor de moto arrangeren. We zijn er uiteindelijk in geslaagd om ze onder te brengen in de privewoning van de hotelbaas. Nu rustig gaan slapen, want morgenvroeg moeten we een vlucht halen.

Anoniem zei

Plezant om nog eens een verhaaltje van jullie te lezen.
We hebben jullie kaartje gekregen en Liesbeth ge hebt gelijk, ge zijt zot en ge hebt dat inderdaad niet van ne vreemde.
Dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

De naam is MA, die van de vorige berichtje was een typfout.
Ik zal da zelf maar zeggen want anders doet Chantal dat toch>

ja, de postbode heeft zijn werk gedaan.
Ben benieuwd om jullie versie te horen. Ik heb namelijk die van een hele gelukkige jarige gehoord. Vermoed dat het bij jullie ook goed meegevallen is. Louise, Benji en Veronique zijn alvast ok.
Verder nog een hele goede trip en hopelijk komen jullie nog een paar aangename verrassingen tegen.
groetjes. en een dikke kus van Tove met de kuren.

nicole van den hugo
awel toffe verhalen, breng een beerke mee voorin mijn oren he Liesbetje

Dag iedereen,
Ik ben dus de jarige ik wil maar zeggen die twee zijn ni zot maar volledig zot,niet te min als je op reis gaat moet je deftig op reis dat principe hebben ze wel begrepen denk ik...

Zeg wiki,
anders moete nog is effe terug rijden
om zon pakske van dien echte colombiaanse supercoffie voor mij mee te brengen...
(kunt natuurlijk ook vliegen he)

!!!esta buenisimo!!!

chantal zei

Ik wor ier betaald om alles int oog te houwen ej elly.

Anoniem zei

ik docht al ,.....Maplez was da nauw wer voor ne naam