woensdag 7 november 2007

Van de bergen in de woestijn

dag 114: vrijdag 02/11/07

Bijna heel de dag hebben we ons boven de 3500m grens bevonden met prachtige uitzichten tot gevolg. Aan de kant van de weg zijn de vrouwen de varkens met gasbranders aan het bewerken en ik moet zeggen: als ze dan klaar zijn, zien ze er ten eerste grappig uit en ze zijn nog redelijk lekker uit. Op een prachtig siesta plekje nog even genoten van het niksdoen tot we wakkergeschud werden door een jeep met wel hele harde panfluitmuziek. In Catacocha hebben we een hotelleke gepakt.

dag 115: zaterdag 03/11/07

De grens met Peru overschrijden was zo rustig en kalm dat het zelfs plezant werd. We kwamen er nog twee toffe Amerikanen tegen op Suzuki V-Stroms. Zij reden noordelijk en zeiden dat we Peru heel mooi zouden vinden en gelijk hadden ze... Zo´n 100 km voorbij de grens opteerden we voor 40 km gravel in plaats van 80 km omrijden. Het viel hier meteen op hoeveel armer Peru is dan Ecuador. De gravelweg bracht ons al snel in een woestijnlandschap dat we eerlijk gezegd niet verwacht hadden. Misschien toch eens een toeristenboekske lezen... In Olmos hebben we dan onze eerste nacht in Peru doorgebracht.

dag 116: zondag 04/11/07

Het woestijnlandschap is echt prachtig. Het is alleen spijtig dat de Peruanen ranzigaards zijn. Overal dumpen ze hun vuil. Het was van Mexico geleden dat we dat nog gezien hebben en volgens mij is het hier nog gekker als in Mexico. Toen ik vandaag naast de weg ineens koehoorns zag liggen, hebben we die dingen van voor op de moto gebonden. De Weking moest er eerst even aan wennen, maar mijn enthoustiasme had hem al snel overtuigd. Nu hebben we eindelijk een waardige vervanger voor ons Spa-manneke dat ze in Prince Rupert in Canada gepikt hadden. Toen ik even later de Weking zei dat ikniet wist of hij boven op die grote duin kon geraken, was hij al snel vertrokken en even later stond hij er bovenop, zoals verwacht.

dag 117: maandag 05/11/07

Gelukkige verjaardag vake... Aan de telefoon klonk hij nog rond en gezond, dus kan hij er weer een jaartje tegen...
Vandaag hebben we nog zo´n 12 km gereden tot Chimbote, waar we een rustdagje houden. Het werd dringend tijd om ons huishoudelijk werk nog eens op orde te stellen, dus hebben we ons kleren laten wassen, ons schoenen laten poetsen en ons koffers nog eens uitgekuisd, wat echt heel dringend nodig was.

dag 118: dinsdag 06/11/07

Na onze verdiende rustdag zijn we weer de woestijn ingedoken. Onderweg nog aan het strand gaan kijken met een hoop rode krabben en een paar gigantische dode pelikanen. ´s Avonds hebben we gekampeerd in het nationaal reservaat van Lachay geslapen. Het was een prachtige groene plek midden in de woestijn, echt wonderbaar. De mist maakte het allemaal een beetje spooky, zeker als je weet dat ik net vandaag het gelijknamige boek van Stephen King uitgelezen heb... (jaja, ik kan toch lezen)

dag 119: woensdag 07/11/07

We wilden vanmorgen wachten tot de mist wat was weggetrokken om onze tent te laten drogen, maar toen dat om half 10 nog niet gebeurd was, zijn we toch maar doorgereden met een natte tent. Vandaag moesten we Lima door en de Amerikanen aan de grens hadden ons gewaarschuwd dat dat een hele opgave was, maar al bij al viel het nog mee. Toen we zagen dat het oude centrum precies toch wel de moeite was, hebben we nog even getwijfeld of we er toch zouden inrijden, maar omdat we geen zin hadden in de drukte van een grootstad, hebben we toch besloten om door te rijden. We zijn nog tot in Pisco geraakt. Dit stadje is enorm hard getroffen door de aardbeving van 15 augustus. De meeste mensen wonen hier nu in tenten en bij het bekijken van sommige half vervallen gebouwen, moet je soms even slikken. We hebben dan maar dat ene hotelletje gepakt dat nog heel was...

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Knappe foto's van Peru, dat woestijnlandschap had ik daar ook niet verwacht maar het is wel mooi.
Aan die kever is nog wel wa werk aan denk ik, niet mee naar huis brengen hé.
Dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
(ook voor Ils en Chantal)

Anoniem zei

haha, die koehorens zijn helemaal de max !!!

Ge zijt och ne vetzak ze Liesbeth ,....wie gaat er nou neffe zo een karkas van nen dooie pelikaan liggen ,.....of stonk ie nie meer ?

Sech , ik vraag mn eigen al een tijdje af hoe het met de buslijn naar Brecht gaat ,....begint die al wa te draaien da ge weet mannen of wa?

groetjes
ils en vele dikke kussen xxxxxxxx

Anoniem zei

Ik zien zo'n 20 keer per dag een bus rijen : Essen via Brecht mar ze is altijd leeg maar vorige week zat tien ton tet erop. Ik wou volgende week eens via Essen naar Brecht rijden ge weet nooit wat daar te beleven is.
Ils ik vind ook dat ons Liesbeth ne vetzak is.

chantal zei

Ee tien ton tet te doen mej diejen buschauffeur of wa ?

chantal zei

Tien ton tet moet trouwes wa minder huibkes ete ...

chantal zei

Haalt uwen dwijl mar bove !
Dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

dieje buschauffeur mag het hemme, tien tot tet zat huibkes te eten op die bus, zo had ne hele zak bij en het prinseske was er ook bij.
Nog ne dikkere kusxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

Foto's hebben wij ook met plezier bekeken.
Eigenlijk is dat wel knap, die woestijn. Maf wat een landschap kan veranderen op een aantal kilometers. Laadt de ervaringen en gevoelens maar in jullie rugzak!
En wat die bus betreft Ils. Als tien ton tet er ni op zit. Ben ik het met Tove (zonder huibkes). Die buslijn gaat vlot en is een goei alternatief als ge dieje coté uitwilt zonder auto. Op een klein uurtje ben ik nu in Westmalle bij mijn ouders.

Anoniem zei

Awel , soms ben ik toch wel wa jaloers zulle Winde want de bus naar Brecht komt hier nie,....die van de vlinder wel naart schijnt
Al goed heeft tien ton tet huibkes gegeten , da kalmeert een bitje dan kunde gullie een beetje gerust zitten ;-)

Gullie krijgt van mij ALLEMAAL nen dikke kus ,ook de vetzakken van dezen blogger ,....en Toveke krijgt ook nog ne zak snoepkes .
Doe ze de groetjes hee
en ik hem geire ne zak frut

alee dan (Chantal, zijde gij zelf genen dweil?)

chantal zei

Nee !